Înregistrarea şi autentificarea Registrelor de reclamaţii se efectuează în baza cererii depuse la pretura de sector.
La cerere se anexează următoarele acte (după caz):- Copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice sau din Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali, după caz, a buletinului de identitate și/sau a patentei de întreprinzător;
- Actul care confirmă împuternicirile reprezentantului, în cazul în care este depusă prin intermediul unui reprezentant;
- Copia licenței pentru genul de activitate, eliberată de autoritatea de licenţiere;
- Documentul care confirmă dreptul de proprietate sau de locațiune asupra bunului imobil cu destinaţie nelocativă în care agentul economic desfășoară activitatea.
Actele prezentate în copie vor fi confirmate prin actul original.
În conformitate cu prevederile pct. 5 al Hotărârii Guvernului RM nr. 1141 din 04.10.2006pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamaţii, în temeiul pct. 4 al dispoziţiei Primarului general interimar al municipiului Chişinău nr. 73-d din 5 februarie 2007 „Cu privire la Registrul de reclamaţii”, pretura de sector exercită controlul asupra respectării corectitudinii ţinerii Registrului de reclamaţii în unităţile din teritoriul administrat luate la evidenţă.